Wikia

Tolkien NL Wiki

Hobbits

59pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Er is meer informatie over dit onderwerp nodig. Daarom moet dit artikel uitgebreid worden.

Hobbits waren Ras een die in ondergrondse huizen in heuvels leefde en waarschijnlijk verwant zijn aan Mensen. Ze speelden een kleine rol in de historie van Arda maar waren cruciaal tijdens de Oorlog om de Ring.

Hobbitsinfobox.jpg
Hobbits
Wezen:
Andere namen: Banakil of Halflingen, Kudugin (afgeleid van ouder woord: Kûd-Kûdan), periannath
Woonplaatsen: De Gouw, Breegland en in de dalen van de Anduin tussen de Nevelbergen en Demsterwold
Talen: Hobbits (Regionaal dialect van het Westron)
Gemiddelde Lengte: Tussen de 60 cm en 1.20 meter
leeftijd: Gemiddeld 100 jaar
Huidskleur: Van licht bruin tot wit
Haarkleur: Typpisch krullend bruin, zelden blond (tot in de Vierde Era). Op oudere leeftijd grijs en wit.
Kenmerken: Sterfelijk, klein gestalt, harige voeten...
Leden: Frodo Balings, Bilbo Balings, Peregrijn Toek...

OorsprongEdit

Hobbits werden beschouwd als Mensen. De meeste geleerden waren het eens dat Mensen veel nauwer verwant zijn aan Hobbits dan aan Elfen of Dwergen. Het is algemeen aangenomen dat Hobbits behoren tot de jongere Kinderen van Ilúvatar en het resultaat waren van de zelfde handeling van de creatie van Mensen. Dit zou impliceren dat de Hobbits de Gave van de Mensen hadden en dus sterfelijk waren.

Hun exacte oorsprong is onbekend en zij verschenen pas in boeken en geschriften in het begin van de Derde Era, toen ze op de Oevers van de Anduin, in Donkerland en tussen Demsterwold en de Nevelbergen leefden. Ze zijn de genealogische details, van hoe ze aan de andere mensen verwant zijn, verloren. Enkel de Noordmannen kenden hen toen de Hobbits nog daar leefden. De afstammelingen van de Noordmannen, de Rohirrim, herinnerden zich nog de Hobbits maar zij bleven een legende totdat ze contact maken met hen tijdens de Oorlog om de Ring.

GeschiedenisEdit

Uiterlijk en Karakter gayEdit

Etymologie en andere namenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki